Concept information
Preferred term
Merkevarebygging
Type
-
Innholdsbeskrivende emne
Definition
- Merkevarebygging er alle aktiviteter som går med til å skape, posisjonere, opprettholde og videreutvikle et mentalt bilde (image og omdømme) av en varemerkebeskyttet vare eller en tjeneste med navn/logo i folks bevissthet, i den hensikt å gi produktet identitet og tilleggsverdi. <SNL>
Broader concept
Entry terms
- Merkevarebygging
Identifier
- HUME29696
Editorial note
- Lukket bemerkning: ubo18
In other languages
-
English
URI
http://data.ub.uio.no/humord/c29696
{{label}}
{{#each values }} {{! loop through ConceptPropertyValue objects }}
{{#if prefLabel }}
{{/if}}
{{/each}}
{{#if notation }}{{ notation }} {{/if}}{{ prefLabel }}
{{#ifDifferentLabelLang lang }} ({{ lang }}){{/ifDifferentLabelLang}}
{{#if vocabName }}
{{ vocabName }}
{{/if}}